Search
EN
All Categories
    Menu Close
    Back to all

    איך לשמור על המחשב?

    כך תשמרו על המחשב שלכם
     

    אז רכשת מחשב ועכשיו הכול עובד נפלא ונוצץ. הפעם, כך הבטחת לעצמך, הכול יהיה אחרת! הפעם תעשה/י את כל מה שצריך על מנת לשמור על המחשב, כדי שיחזיק מעמד זמן ממושך ככל הניתן. כדי לעזור לך במשימה, ריכזנו עבורך מספר טיפים חשובים.

    1.       יש להציב את המחשב במיקום בטוח, מוגן ומרווח – בעלי מחשבים רבים מדי מתייחסים אל המסך ואל העכבר והמקלדת בתור המחשב, ואיכשהו זונחים את המחשב עצמו במיקומים לא אידאליים. על מנת להבטיח את פעולתו התקינה, יש למקם את מארז המחשב על פני שטח מוגבה, ישר ונקי. מחשב הממוקם על הרצפה מזמין חדירה של אבק, לכלוך ואפילו חרקים. כמו כן, יש לוודא כי פתחי האוורור של המארז חשופים ופתוחים. קירור הרכיבים הנו אחת הפונקציות החשובות ביותר במחשב ונדירים הם הדברים שיכולים להשמיד מעבד טוב יותר מעודף חום.

    איך לשמור על המחשב?
    2.       אל תתפתו להתקין תוכנות לא מוכרות, או פעילות צולבת – מערכת ההפעלה של המחשב הנה סבוכה ומשוכללת. המשתמש הפשוט לא מסתכל לרוב בהיבטים העמוקים יותר של המערכת וכך אמור להיות. עם זאת, ישנן תכנות אשר משפיעות על מערכת המחשב לעומק ועלולות לשנות הגדרות שעדיף היה להשאירן כפי שהן. כמו כן, התקנה של מספר תוכנות בעלות פעולה זהה, כגון שני אנטי-וירוסים, עלולה להוביל לביטול הדדי, או תקיפה הדדית  - פעולות שיכולות לחולל שינויים במערכת ההפעלה ואף להפילה.

    3.       הקפידו לנקות מדי פעם בפעם את זיכרון המחשב. במהלך השנים, נאגרים על זיכרון המחשב תוכנות, מסמכים וקבצים שכבר אינם בשימוש. במצב האידאלי, היינו מתחזקים את הזיכרון באופן שוטף ומונעים מדברים כאלה להיאגר ולהכביד על המערכת, אולם מכיוון שאיש לא עושה זאת, מומלץ לעשות פעולה זו ולהקל על המחשב. באותה הזדמנות, מומלץ לבדוק כמה ואילו תכנות רצות על המחשב באופן קבוע ולבדוק אם כולן הכרחיות. כאשר המחשב חדש וריק, לא מרגישים כל כך בהשפעתם של תהליכים מיותרים, אך עם הזמן, תהליכים אלה יכולים להביא לתסכול רב.

    4.       לא משתמשים במחשב? כבו אותו! לא שומר מסך, לא מצב שינה – כיבוי! למחשבים, כמו לכל דבר אחר בטבע, יש אורך חיים מסוים ותאריך תפוגה. בעלי מחשבים רבים משאירים את המחשב עובד במשך שבועות ואפילו חודשים, ללא הפסקה. מטבע הדברים, מחשבים כאלה לא ימשיכו לתפקד היטב במשך זמן רב. גם למחשבים מגיע לישון מדי פעם.

    5.       עם תכנות הגנה לא משחקים! תכנות אנטי וירוס ופייר וול יכולות להיות יקרות, או מעצבנות ומסורבלות, עם עדכונים תכופים. יחד עם זאת, חשוב לבחור תכנות מיגון הולמות למחשב, לדבוק בהן ולתחזק אותן. הראש האנושי יצירתי מאוד ומדי שעה צצה סכנה חדשה, המתפשטת במהירות שיא באדיבות רשת האינטרנט ומוחות זדוניים. לכן, אם נדמה לכם שתכנות ההגנה דורשות עדכונים תכופים יותר מבעבר, אתם צודקים, ובכל זאת חשוב לשמור על המערכות מעודכנות, על מנת לאפשר להן להגן על המחשב ביעילות ובבטחה. כמו כן, יש לשמור גם את שאר התכנות מעודכנות, שכן רבות מהן מבצעות עדכוני אבטחה, על מנת למנוע מגורמים מזיקים לחדור למחשבכם ולגרום נזק דרכן.

    לסיכום, המחשב יכול להיות כלי נפלא ורב עצמה. למעשה, בימינו, המחשב הוא חלק בלתי נפרד מחיי היום-יום. יחד עם זאת, חשוב לשמור עליו היטב, כדי להמשיך ליהנות ממנו לאורך זמן.

     

    רציתם לשמור על המחשב וכלום לא עזר? לא נורא, יש לנו בא.א מחשבים יופי של מבצעים! 

    התקשרו: 00 - 12 - 210 - 073

    Comments
    Write a comment Close
    *
    Only registered users can leave comments.