Search
EN
All Categories
    Menu Close
    Back to all

    מדריך תקלות נפוצות במחשב

    מחשבים הפכו להיות היום החברים הכי טובים שלנו – ולא בכדי: אנחנו כותבים עליהם מסמכי עבודה, משתמשים בהם לגלישה באינטרנט (מי אמר רשתות חברתיות ולא קיבל?) ומגיעים איתם לפגישות עבודה מחוץ למשרד. אם תעשו סקר בנושא, סביר מאוד להניח שהרבה מאוד אנשים יגידו שהם לא יכולים לדמיין את חייהם היום ללא מחשב. אבל – מכיוון שמדובר במכשיר אלקטרוני, גם הוא מתקלקל לפעמים. כדי להבין טוב יותר את מנגנון הפעולה שלו ואולי גם להצליח לתקן בעצמכם חלק מהתקלות, אנחנו מביאים בפניכם את המדריך השלם לזיהוי תקלות נפוצות במחשב.
     

    לקבלת מידע נוסף ולהזמנת טכנאי חייגו עכשיו
     

    00 -12 -210 - 073

     

    באמצעות מדריך זה תוכלו פעמים רבות לזהות את מהות התקלה ולפתור אותה גם בלי להזמין טכנאי המתמחה בתיקון מחשבים, וגם אם בסופו של דבר כן תצטרכו טכנאי, תוכלו לדעת אם הוא מבצע את העבודה כראוי.


    אז הנה הוא לפניכם – מדריך התקלות הנפוצות במחשב:
     
    שולחן העבודה לא עולה

    תיאור התקלה: המחשב נדלק אולם לא מצליח להגיע למצב בו הוא מציג את שולחן העבודה.

    הגורם: בדרך כלל מדובר בתקלה במערכת ההפעלה או על תקלה בדיסק הקשיח.

    הסיבות לתקלה: יש סיבות רבות שיכולות להביא לתקלה מסוג זה, ביניהן וירוסים שחדרו למחשב, נזק פיזי שנגרם למחשב כתוצאה מחבלה ועוד.

    הפתרון: אם אתם לא טכנאים המתמחים בתיקון מחשבים סביר להניח שתצטרכו להזמין טכנאי כזה. ברוב המקרים הפתרון דורש התקנה מחדש של מערכת ההפעלה ו/או החלפה של הדיסק הקשיח ותיקון החבלה שנגרמה למחשב – הכול תלוי בגורם שהביא לתקלה. במקרים מסוימים ניתן יהיה לתקן את מערכת ההפעלה מבלי להתקינה מחדש, אולם גם פעולה שכזאת עדיף שתפנו לחנות מחשבים המספקת שירות בתחום ושהעבודה תתבצע על ידי טכנאי מקצועי.
     

    אין אינטרנט

    תיאור התקלה: המחשב נדלק אבל לא מתחבר לאינטרנט, למרות שיש לו חיבור למודם / ראוטר.

    הסיבות לתקלה: שתי הסיבות הנפוצות לתקלה זו הינן שהמודם כבוי או שהחייגן לא מחובר.

    הפתרון: לפני הזמנת טכנאי מומלץ לוודא שהם מחוברים ודולקים ואם הם לא – להדליקם. גם אם הם דולקים ועדיין אין חיבור לרשת, מומלץ לעשות אתחול למחשב כי לפעמים הוא פותר את הבעיה. אם עדיין אין חיבור, יכול להיות שהתקלה נובעת מתקלה בהגדרות של כרטיס הרשת או בגלל תקלה בציוד הרשת או בכבלים. במקרה זה מומלץ להזמין טכנאי המתמחה בתיקון תקלות נפוצות במחשבים, אשר יאתר את הגורם לתקלה במהירות ויציע לכם את הפתרון הנכון.
     

    המחשב כבה תוך כדי עבודה

    תיאור התקלה: אתם עובדים על המחשב ומדי כמה זמן הוא פשוט מכבה את עצמו.

    הגורם לתקלה: בדרך כלל הסיבה לתקלה זו היא התחממות של המחשב בגלל מאוורר שלא מצליח לקרר אותו.

    הפתרון: פירוק המחשב וניקוי של המאוורר. מי שמבין קצת בתחום יכול לעשות זאת לבד, אולם כדאי לדעת שלפעמים המאוורר נמצא במצב כזה שרק שואב אבק מיוחד יצליח לנקות אותו כמו שצריך. לכן, אם אין לכם את הציוד הדרוש, ובטח ובטח אם אתם לא בדיוק יודעים איך לפתוח את המחשב ומה לנקות – עדיף להזמין טכנאי או לקחת את המחשב למעבדה מקצועית, ולהיות בטוחים שהניקוי מתבצע באופן יסודי ויאפשר לכם להמשיך ליהנות מהמחשב לאורך זמן.
     

    המחשב משמיע צפצופים ולא מציג שום דבר על המסך

    תיאור התקלה: המחשב אמנם נדלק, אבל מתחיל לצפצף ולא מציג שום דבר על גבי המסך.

    הסיבות לתקלה: בדרך כלל כרטיס מסך או כרטיס זיכרון שזזו ממקומם או שהם פשוט תקולים.

    הפתרון: פתיחת המחשב ובדיקת מיקומם של כרטיסי המסך והזיכרון. אפשר לעשות את זה לבד אם אתם מבינים קצת במחשבים. אם לא – מומלץ להזמין טכנאי שיבדוק ויחזירם למקום אם הם אכן זזו, ואם יגלה שהם תקולים – יוכל גם לתקן או להחליף אותם ולאפשר לכם לחזור לעבוד על המחשב. כאמור, אלה התקלות הנפוצות במחשבים. אצלנו ב-א.א. מחשבים מתמחים בתיקון מחשבים מכל הסוגים, כך שאם המחשב שלכם לא עובד כמו שצריך – אתם מוזמנים לפנות אלינו ולקבל שירות מטכנאי מחשבים מקצועי באחריות מלאה.

    Comments
    Write a comment Close
    *
    Only registered users can leave comments.